Tyto dva měsíce jsou pro zlato nejlepší, nakupujte podle toho

21.08.2013 11:34:26
cid-52-img-1381737672.jpg

Září a listopad jsou podle studie Dirka Baura z University of Technology dva měsíce s pozitivními a statisticky významnými změnami ceny zlata. Baur zkoumal výnosy v každém měsíci v období let 1980 až 2010 a zjistil, že tento podzimní "zlatý efekt" způsobuje několik faktorů zahrnujících zvýšený zájem hedgeových investorů, šperkařskou poptávku z Indie i zkracující se dny na severní polokouli.

 

Obchod ze strachu

Zlato jde nahoru, když mají investoři strach ze slabého výkonu akciového trhu nebo špatné ekonomické situace (například vyšší inflace nebo přetrvávající recese). Zatímco tato situace se neopakuje pravidelně každý rok, investoři mají v podvědomí, že jedny z nejrizikovějších period jsou září a říjen (pád akciového trhu v říjnu 1987, asijská finanční krize v říjnu 1997 a pád Lehman Brothers a následná finanční krize v září 2008).

Halloweenský efekt

Poptávka po zlatě může být silná v měsících poté, co investoři prodají v květnu a drží se pořekadla "Sell in May and Go Away". Zlato nakupují jako zajištění proti podzimním ztrátám na akciovém trhu, než opět silně zainvestují v periodě mezi listopadem a květnem (Halloweenský efekt).

Změny v poptávce po zlatě centrálních bank

Západní centrální banky uzavírají mezi sebou a soukromým sektorem již více než dekádu dohody Central Bank Gold Agreements (CBGA) o objemech prodejů zlata. Pětileté dohody končí zpravidla v září, což může mít výrazný dopad na poptávku po zlatě (od 27. září 2009 je v platnosti CBGA3 s expirací 26. září 2014). Je ovšem nepravděpodobné, že by centrální banky soustředily své nákupy pouze do jednoho měsíce.

 

zdroj: www.investicniweb.cz

Zavolejte nám...
+420 734 281 609